Khamis, 20 Mei 2021

BBM3410-2021-MINGGU 8-STRATEGI KOMUNIKASI

 Assalammualaikum semua dan Salam Multimedia


Nurul Fatehah Binti Mansor (203944)


 Rujukan: Normaliza Abd Rahim (2019), Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi, Kuala Nerus: Penerbit Universiti Malaysia terengganu. 


Okey hari ini saya ingin menceritakan tentang Strategi Komunikasi yang telah dijelaskan oleh Prof Dr. Normaliza dalam bukunya iaitu buku Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi. Di dalam buku tersebut telah menghuraikan dan memberikan contoh-contoh pandangan menurut tokoh bagi Strategi Komunikasi. Mengikut fahaman saya strategi komunikasi ini adalah perlu bagi memudahkan masyarakat untuk berinteraksi antara satu sama lain. Hal ini juga bagi mewujudkan kesefahaman dan keserasian antara penutur dan pendengar. Di dalam buku tersebut juga telah menerangkan bahawa komunikasi adalah perlu dilakukan sama ada dalam bentuk kumpulan kecil atau besar. Apabila berkomunikasi masyarakat menggunakan bahasa yang dianggap sebagai satu fitrah untuk berkomunikasi. 

Sila lah tengok peta minda yang telah saya sediakan di bawah untuk anda semua bagi mendapatkan kefahaman yang lebih baik dan sempurna. Semoga nota dan peta minda yang saya lampirkan ini dapat menjadi manfaat dan panduan kepada semua lapisan masyarakat. 








Bukti kehadiran saya




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

1. BIODATA DIRI 2. CERITA SOSIAL 1 3. PENDEKATAN ANALSIS WACANA 4. NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5. ASAS GRAFIK MUDAH 6. ASAS GRAFIK WARNA 7. ASAS...